W ramach prac modernizacyjnych nad transporterem BTR-40 w 1954 roku rozpoczęto projektowanie wersji pływającej określanej jako BTR-40P (P-pławajuszczij). Prace prowadzono w Doświadczalnym Biurze Projektowym kierowanym przez W.A. Diedkowa. Głównym konstruktorem stał się W.K. Rubcow. Pojazd ten później zaczęto nazywać BRDM (Bronirowannaja Razwiedywatielno-Dozornaja Maszina
UAZ 469B, samochód terenowo-osobowy, produkcji radzieckiej zaprojektowany i wytwarzany w fabryce UAZ w Ulianowsku. Samochód jest następcą GAZ-a 69 ( produkowanego także w fabryce w Ulianowsku, pod nazwą UAZ 69). Produkowany od 1973r. do 1985r., kiedy to zastąpiony został modelem 31512.
Samochód opancerzony BRDM-2 (Bronirowannaja Razwiedywatielno-Dozornaja Maszina-2), opancerzony samochód patrolowo-rozpoznawczy, wer. 2), powstał w latach sześćdziesiątych w biurze konstrukcyjnym Fabryki Samochodów GAZ
UAZ 31512 samochód terenowy produkcji radzieckiej produkowany w fabryce UAZ w Ulianowsku. Jest następcą UAZa 469B, po wprowadzeniu kilku modyfikacji produkowany od 1985 do 2007r. zastąpiony został przez model UAZ Hunter Classic.
GAZ 69 AM jako pojazd sztabowy służył głównie do przewozu osób. Przystosowany był także do ciągnięcia lekkich dział, moździerzy, czy karabinów wielkokalibrowych oraz przyczep. Poza wojskiem Gazik wykorzystywany był przez Milicję i Policję „demoludów". Samochód szeroko wykorzystywano także w świecie „cywilnym".